Jangan lupa esok!

istana kehakimanRamai-ramai kita hadir bersama hari keputusan kes pendengaran rayuan untuk di bawa ke Mahkamah Persekutuan oleh puak-puak yang mewarisi keganasan penjajah Eropah yang degil hendak mengguna kalimah Allah.

Ini adalah susulan pendengaran yang kita telah sama-sama berkumpul pada 5 Mac 2014 yang lalu. Esok keputusannya.

Patutkah dibenarkan rayuan tersebut diteruskan ke Mahkamah Persekutuan?

Kemungkinan:

1. Moga esok para hakim tolak untuk pelampau evangelis membawa kes ini ke Mahkamah Persekutuan. Maka kes rayuan ini berhenti setakat apa yang telah diputuskan oleh Mahkamah Rayuan iaitu puak gereja tidak boleh guna nama suci Allah untuk terjemahan nama Tuhan mereka dalam bahasa Melayu.

2. Moga esok para hakim benarkan rayuan. Maka kes ini akan dibicara di Mahkamah Persekutuan. Dan akan berterusan lagi untuk peringkat tertinggi ini. Ada kelebihannya di sini jika dibicara lanjut dan diputuskan nanti oleh Mahkamah Persekutuan ianya menjadi “binding” DAN polemik tentang kedudukan Malaysia sebagai sebuah sekular akan berakhir kerana tafsiran yang kuat dari Perkara 3 (1) Perlembagaan Persekutuan dan seterusnya.

Ada baiknya juga ianya dibenarkan untuk dibicara penuh supaya para peguam kita yang hebat-hebat dapat berhujuah dengan bernas untuk mendaulatkan Islam di Negara kita yang tercinta ini.

Kita sama-sama doakan yang terbaik dari Allah s.w.t.

Mahkamah-kalimahAllah-23Jun2014

***************

Bacaan berkaitan isu-isu Kristianisasi:

 

 

Advertisements