Para penyokong Pakatan bersorak gembira dengan kemenangan besar mereka di negeri Selangor dalam PRU13. Manakala penyokong BN sugul dengan kekalahan yang lebih teruk dari PRU12.

Namun tiada siapa akan sangka bahawa kekuatan majoriti 2/3 mereka tidak menjamin kestabilan kerajaan tadbir mereka. Inilah tadbir Allah S.W.T. yang Maha Mengetahui. Apakah pengajaran dari semua yang berlaku ini?

Bermula dengan LANGKAH ANGKUH dari Kajang yang tidak teliti melihat liku-liku jalan yang hendak dilalui ke Putrajaya. Ianya bakal menyebabkan hilangnya negeri terkaya yang dipegang. Kata orang-orang tua, yang kejar tidak dapat yang dikandung berciciran. [Tulisan lalu:Apakah Anwar Begitu Yakin? ]

Apakah hasil kejayaan besar mereka itu mereka menjadi terlalu angkuh dan over confident?

Apakah kemelut ini untuk memperlihatkan kepada kita ketamakan dan halobanya para pimpinan mereka yang sudah berebut-rebut laba walaupun baru merasai kenikmatan memerintah sebuah negeri?

Apakah ini untuk memberi kesedaran kepada kita semua tuduhan kronisme dan nepotisme kepada orang lain sebenarnya tidak lekang dari mereka sendiri juga.

Pastinya benar firman Allah S.W.T.

Q-aliImran54

“Mereka merancang , Allah juga merancang ,Sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang”

Ya Allah, selamatkanlah kami semua.

***********

Kiriman susulan berkaitan: