worshiping jesus in mosque-jahat penuh penipuanAjaran baru ke? Ajaran SESAT?

Itulah strategi terkini pelampau evangelis Kristian untuk mengabui orang Islam dari menyedari bahawa ada dari kalangan saudara mara mereka sendiri atau sahabat handai yang telah murtad kerana tertipu dengan dakyah JAHAT Kristianisasi.

Walaupun mereka telah murtad dan “menerima Jesus sebagai penyelamat”, mereka kekalkan identiti penampilan mereka macam seorang Islam. Masih tetap menzahirkan amalan ibadat Islam termasuk solat dan berpuasa. Hatta mereka juga solat di masjid dan surau macam apa yang kita semua lakukan.

Licik sekali hingga ada yang tinggal dalam satu rumah pun tidak dapat mengesan perubahan rahsia ini.

Edisi Jannuari-Februari 2013 majalah Christianity Today (CT) memberi fokus utama kepada isu “Insider Movement” atau Gerakan Dalaman dengan menyiarkan empat artikel berkaitan isu muka depannya “Worshiping Jesus in the Mosque” atau “Menyembah Jesus dalam Masjid”. Edisi CT kali ini mendedahkan bagaimana pelampau evangelis Kristian mengguna strategi licik menipu masyarakat Islam dengan masih menyamar sebagai seorang Islam walaupun mereka ini sudah murtad menerima Jesus.

Sebab itu sebelum ini saya menulis beberapa artikel berkaitan ini seperti:

Saudara pembaca dipersilakan kepada link url di atas untuk memahami lanjut.

Semoga kita sama-sama berwaspada dengan TIPU LICIK pelampau evangelis Kristian. Jangan ada pula dari kalangan kita rasa macam mendabik dada tidak percaya dengan pendedahan sebegini:

Kalau aku tak nampak depan mata….aku tak akan PERCAYA BERITA…melayu murtad masuk Kristian….kerana pada aku adalah sesuatu yg mustahil Dan tak masuk dek akal….PD aku cerita ni hanya diada2 kan Dan palsu ..Dan hanya fitnah….mana mungkin….kita sanggup berkorban nyawa utk mempertahankan akidah kita…..Dan adalah mustahil seorang Islam menukar Agama…setelah mengucap sahadah…
Tak kira ia Islam keturunan atau saudara Baru…

(saya memberi penekan dengan tambah “bold”)

Dan ini sahaja jawapan yang saya mampu …

JANGAN kita doa dan minta ianya berlaku DEPAN MATA baru nak percaya. Terkena kepada anak bini – kita pun TIDAK AKAN SEDAR. Sudah banyak kes yang saya handle dan mendapat laporan sebegini. Ini bukan reka-reka. Dan ini bukan cerita baru. Just GOOGLE it.

Ya Allah selamatkanlah diriku, kaum keluargaku, sahabat handai dan masyarakat Islam seluruhnya dari dakyah rencana JAHAT Kristianisasi. Amiin ya Rabb.

***************

Silalah baca kumpulan tulisan dari blog ini berkaitan isu-isu Kristianisasi: