Hairan juga kenapa Malaysiakini lebih gemar melaporkan sesuatu yang memburukkan kerajaan lebih dari memuji kerajaan.

Hairan kenapa Malaysiakini lebih banyak mempromosikan agenda pembangkang dan kurang mendedahkan keburukan pembangkang.

Apakah ada sesuatu agenda di sebalik motif penglaporan berita dan cara memilih-milih berita?

Apakah benar Malaysiakini itu betul-betul bebas?

Siapa pemilik saham Malaysiakini?

Apa nama syarikat-syarikat atau pertubuhan-pertubuhan yang memiliki Malaysiakini?

Siapa pemilik sebenar di belakang syarikat atau pertubuhan tersebut?

Mahukah Malaysiakini dedahkan?

Perlu diingat pada tahun 2009, Malaysiakini mendapat sumbangan besar dari Amerika Syarikat. USD100,000! Bukan nilai yang kecil. Dan tahun berikutnya mereka masih dapat.

Itu baru dari satu sumber. Apakah ada juga tangan George Soros dalam Malaysiakini?

Jangan sampai jadi barua sudahlah. Nanti kita-kita digadainya.

Ini juga membuat kita fikir tentang agenda Malaysiakini …

Advertisements