Portal ChristianityMalaysia.com yang kononnya “Malaysia’s most comprehensive Christian news website” gagal berlaku jujur apabila cuba menyembunyikan banyak bukti tentang keganasan pelampau evangelis Kristian.

Semenjak program “Jerusalem Jubilee” yang asalnya dicadang untuk dibuat pada hujung minggu ini di Melaka menjadi heboh, portal tersebut nampaknya cepat-cepat membuang segala laporan berkaitan perayaan sedemikian.

Portal tersebut turut menghilangkan banyak artikel yang pernah mereka siarkan sebelum ini berkaitan dengan penganjur, individu-individu yang terlibat dan juga pelampau evangelis yang mereka sering jemput untuk datang.

Carian terkini berkaitan Elim Freedom (penganjur utama) dan Philip Marc Lee (individu utama dalam Elim Freedom) mendapati ianya sudah dipadamkan dari portal tersebut. Walaupun carian google masih menunjuk penemuan cari ke leman portal tersebut.

Nampat sangat bahawa mereka cuba membuang segala bahan bukti yang boleh disabitkan dengan kesalahan mereka dalam keganasan ideologi yang dibawa oleh pelampau evangelis ini.

Sama seperti dalam kes-kes pembunuhan. Pembunuh akan cuba menghilangkan segala bukti yang boleh mengaitkan mereka dengan pembunuhan. Namun kehebatan unit forensik pasti dapat menjejaki pembunuh tersebut. Itulah bandingan kepada apa yang cuba dilakukan oleh ChristianityMalaysia.com

Ini bukanlah kali pertama: Johor Untuk Jesus – Kenapa Mereka Cuba Hilangkan Bukti?

Terus membaca lagi …

Advertisements