Kita harus faham bahawa orang-orang yang kita lihat sebagai orang pondan itu sebenarnya GILA. Itu adalah definisi yang dikeluarkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (World Health Organisation – WHO).

Mereka yang pondan, yang lelaki suka pakai pakaian wanita, dan seumpamanya, adalah diklasifikasikan di bawah kategori F64 – iatu Kekeliruan Identiti Jantina (Gender Indentity Disorder – GID).

Berdasarkan klasifikasi terkini 2017/2018, F00-F99 adalah bagi yang sakit mental … Bahasa mudah kita panggil GILA.

Tak percaya? Baca sendiri – http://www.icd10data.com/ICD10CM/Codes/F01-F99/F60-F69/F64-

Cuma yang menjadi hairan dalam masyarakat kita orang-orang gila seperti ini diberi perhatian oleh sesetengah orang. Ramai jugak mak-mak Datin yang minat sangat melayan kerenah pondan-pondan gila ini.

Bukan sahaja mereka itu gila, jika kita melayan kita jugak menggalakkan mereka berterusan dalam keadaan berdosa. Kesian mereka orang gila ini dan kesian mereka yang suka melayan orang gila. Orang gila patutnya dirawat. Bukan biar berterusan dalam kegilaannya.

Dulu-dulu, kalau di kampung, hanya budak-budak nakal sahaja yang suka ganggu orang gila. Dalam masyarakat kita hari ini, orang gila seperti ini diberi layanan bagai artis. … ishhh … tak faham betul.

Sedarkah kita anggaran bilangan orang gila seperti ini di Malaysia sudah mencapai 100,000 orang – dan kebanyakannya adalah orang Melayu! Ada yang anggarkan 70% adalah orang Melayu. Jika kita layan dan terus beri sokongan kepada mereka bayangkan generasi masa depan anak cucu kita.

Lagi sukar untuk faham ialah apa sebenarnya agenda mereka apabila pentadbiran Obama Amerika Syarikat memberi anugerah istimewa kepada orang pondan dari Malaysia.

Baca lagi yang berkaitan: