HarApan tinggi menggunung bagi rakyat Iraq yang terpedaya dengan janji “Operation Iraqi Freedom” (Pembebasan Iraq). Kempen yang bermula dari pusat strategi di Amerika Syarikat dengan konco-konconya dari kalangan bidak rakyat Iraq sendiri, maka bermulalah satu demi satu propaganda menghasut rakyat Iraq untuk bangkit menjatuhkan Presiden Saddam Hussien.

Akhirnya, pada bulan Mac 2003, bermulalah rasa seronok dan percaya dengan janji kuasa asing Barat dan kebencian yang meluap-luap terhadap pemimpinnya sendiri, Saddam.

Hampir 300,000 tentera Pakatan HarApan Amerika Syarikat mendarat dan mengganas di Iraq.

Gagah dan berani di arena ini sahut penyokong Pakatan HarApan. Kencang berlari mereka mahu capai keadilan. Harapan dalam hati, semangat membara. Obor kemenangan dirasakan sudah di tangan mereka. Mengibarkankan panji mereka kerana percaya kemenangan milik mereka. Seruan “Come let’s rise together!” Ini kalilah rakyat bangkit. Dirgahayu Tanah Air kerana percaya kemenangan di pihak mereka. Itulah Impian Iraq untuk Jadi Nyata ….

Namun ternyata impian Iraq menjadi mimpi ngeri seluruh rakyat Iraq. Segalanya bermula dari berita dan bukti palsu yang dicipta … baca: Dari “Bahan Bukti WMD” Yang Ternyata Silap – Akhirnya Iraq Hancur Hingga Ke Hari Ini

Moga “Impian Malaysia” tidak menjadi Mimpi Ngeri rakyat Malaysia. Pengajaran Iraq dan Libya adalah campurtangan asing yang jelas dan nyata.

 

Advertisements