You are currently browsing the category archive for the ‘Kalimah Allah’ category.

Insha Allah, malam ini (Selasa – 30 Dis 2014) selepas maghrib, satu perkongsian maklumat berhubung “Kristian Melayu” akan diadakan di Masjid Al-Hidayah, Taman Melawati, Kuala Lumpur.

Kristian Melayu - masjid Hidayah Melawati2

Christian Names of GodAlhamdulillah. Buku-buku yang dipesan baru tiba. Dua lagi buku yang membicarakan nama-nama tuhan agama Kristian untuk menambah koleksi yang sedia ada.

Membeli buku-buku ini semata-mata demi untuk membuktikan bahawa TIDAK ADA mana-mana buku oleh penerbit-penerbit utama bahan bacaan Kristian di dunia barat (terutamanya di Amerika Syarikat) menyenaraikan nama suci Allah sebagai salah satu nama yang diperakui disebut dalam literatur utama Kristian sama ada yang klasik mahupun yang baharu.

Dari dua buku yang baru terima hari ini, dan dengan melihat secara lalu, ianya menambahkan lagi BUKTI bahawa pelampau evangelis Kristian di Malaysia hanya mahu menyalahguna nama suci Allah, apabila mereka menuntut hingga ke Mahkamah Persekutuan, semata-mata untuk tujuan kontekstualisasi – yakni tujuan menipu orang-orang yang ingin mereka murtadkan.

Kiriman sebelum ini … Mestikah Orang Kristian Guna Nama Suci ALLAH?

Dalam tulisan-tulisan saya, saya mengguna istilah Pelampau Evangelis Kristian. Ada yang minta saya kongsikan sebab saya mengguna istilah sedemikian.

Tordesillas Lesen Kristian MembunuhPara Pelampau Evangelis Kristian ini sememangnya layak digelar pelampau. Mereka melampaui batas-batas yang telah ditetapkan di Tanah Air kita, Tanah Melayu yang aman damai sebagai sebuah negara Islam berdaulat. Pelampau Evangelis Kristian mulanya mencemarkan kedamaian di alam Melayu ini apabila menyerang sebuah kerajaan Islam Melayu Melaka dengan menghantar bala tentera Kristian Portugis di bawah restu ketua penjajahan yang zalim, Pope Alexander VI (melalui Perjanjian Tordesillas). Mereka menghancurkan segala masjid dan tinggalan Raja-raja Melayu Melaka.

Seterusnya musuh Islam ini, yakni, orang-orang sesat yang kita minta perlindungan dari Allah sebanyak 17 kali setiap hari, silih berganti merosakkan serta merampas kekayaan bumi Melayu.

Apabila terbentuk Persekutuan Tanah Melayu maka diperkuatkan kedaulatan Islam di bumi ini dengan termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan bahawa Agama Islam sebagai Agama Persekutuan (Perkara 3 (1)). Namun para pelampau evangelis Kristian melampaui batas ketetapan ini kerana ingin memindanya. Mereka mahukan Tanah Melayu ini menjadi sebuah negara sekular.

Dalam Perlembagaan Persekutuan telah termaktub pengawalan dan sekatan “pengembangan apa-apa doktrin atau kepercayaan agama lain di kalangan orang yang menganuti agama Islam” (Perkara 11 (4)). Mereka tetap tidak mempeduli Perlembagaan Persekutuan dan sentiasa melanggarnya.

Dalam Perlembagaan Persekutuan telah termaktub bahawa “adalah sah bagi Persekutuan atau sesuatu Negeri menubuhkan atau menyenggarakan atau membantu dalam menubuhkan atau menyenggarakan institusi-institusi Islam atau mengadakan atau membantu dalam mengadakan ajaran dalam agama Islam dan melakukan apa-apa perbelanjaan sebagaimana yang perlu bagi maksud itu” (Perkara 12 (2). Dan tidak disebut kewajiban untuk membelanjakan untuk agama lain. Mereka melampaui ketetapan ini dan menuntut juga peruntutkan yang ditetapkan untuk orang Islam dalam Perlembagaan Persekutuan untuk mereka.

Pelampau Evangelis Kristian sentiasa melampaui undang-undang dan enakmen-enakmen yang sedia termaktub. Mereka tidak peduli keamanan dan kedamaian yang sedang kita nikmati. Mereka orang-orang yang MELAMPAU. Mereka adalah PELAMPAU Evangelis Kristian. Tidak ada istilah lain yang lebih sesuai.

***************

Bacaan berkaitan isu-isu Kristianisasi:

exco agama pertahan LGEApakah benar apa yang dikatakan oleh exco Agama Pulai Pinang seperti dilaporkan dalam Utusan Online?

Apakah Malik Kassim memang bersetuju seperti mana Anwar KETUM PKR dalam membenarkan tuntutan pelampau evangelis Kristian menyalahgunakan nama suci Allah Azzawajalla?

Apakah kerana survival politik maka politikus Melayu terpaksa mengadai masa depan aqidah anak cucu mereka demi undi?

Tuntutan pelampau evangelis Kristian untuk menyalahgunakan nama suci Allah hanyalah SEMATA-MATA untuk memurtadkan umat Islam. Tiada ikhlas langsungnya dari mereka ini – sesuai dengan ayat 120 Surah Al Baqarah. Lupakah peringatan Allah?

Lihatlah pengakuan yang dibuat oleh mereka seperti mana yang telah didedahkan oleh majalah mereka sendiri – Christianity Today (Ogos 2009). (Kenapa Evangelis Kristian Risau Apabila Lagu Agnes Monica Diharamkan?)

… using Allah in Indonesia is strategic, if the point is to have people understand who Christ is. … The negative impact of not using it is that it would make it harder for a Muslim to pick up a Bible.

JELAS, tujuan sebenar mereka hendak menyalahgunakan nama suci Allah ialah kerana ianya STRATEGI mereka dan apabila kita melarang mereka maka mereka mengatakan bahawa sukarlah strategi mereka untuk membolehkan orang Islam untuk rasa mesra dan mudah untuk baca Bible.

Susah sangatkah hendak faham?

Relakah kita biar pelampau evangelis Kristian ini MURTADkan anak cucu kita?

Jangan lupa untuk baca: JIJIK Bila Dedah Agenda Kristianisasi – Itu Kata Anwar!

CT-guna Allah - strategic

Bacaan berkaitan isu-isu Kristianisasi:

Anwar-bela islam jijikApabila orang Islam risau dengan gerakan JAHAT agenda pelampau evangelis Kristian yang ingin memurtadkan orang Islam dan mengambil langkah untuk mendedahkan strategi JAHAT pelampau evangelis ini, Anwar Ibrahim adalah orang yang paling lantang mengHINA usaha murni ‘amr maaruf nahi mungkar ini.

Maka tindak tanduknya hari ini di sebuah gereja di Kajang, gereja yang sama KETUM berkempen untuk bininya menjadi MB Selangor dulu, adalah suatu yang tidak menghairankan.

Anwar AMAT SELESA dengan agenda Kristianisasi tetapi amat BENCI dengan dengan usaha umat Islam mengingatkan firman Allah S.W.T. dalam ayat 120 Surah Al-Baqarah.

Malah bagi Anwar tuhan orang Kristian yang terpaku di tiang itu sama dengan Allahu Samad yang tidak beranak dan tidak diperanakkan.

Dan bagi Anwar ianya satu hak untuk seorang Melayu Islam untuk murtad masuk Kristian (baca: Anwar: Lina Joy Patut Dibenarkan Murtad!)

Ada yang masih ingin menaruh harapan kepada Pluralis Anwar untuk membela umat Islam?

**************

Bacaan selanjutnya untuk memahami sikap ANWAR …

QnA-Chrislam-dis2014SUDAH TERBIT!

Pendedahan ancaman fahaman CHRISLAM dalam majalah Q&Q keluaran terbaru, Disember 2014.

Antara intipati:

  • Kaedah baru memsongkan aqidah umat Islam
  • Mereka menerima Kristian sebagai agama baharu tetapi masih kekal tinggal dalam keluarga atau masyarakat Islam
  • Mengadunkan sambil mempromosi ajaran Kristian yang di”islamized”kan

Dapatkan naskah anda di pasaran.

 

Azmin MB yang mentah hendak menunjuk pandai hanya kerana survival politiknya. Memahami PAS sudah mula tidak bersama Pakatan RAPUH, undi orang Kristian sangat ditagih.

Dalam ucapan di kalangan orang-orang DAP, dia minta untuk pulangkan Bible. Bible itu bukan milik kita, katanya. Bertepuklah pelampau evangelis Kristian.

Maka kita hendak suruh Azmin minta juga supaya semua dadah yang dirampas oleh bahagian narkotik dipulangkan kembali kepada pemiliknya para pengedar dadah – supaya pengedar juga dapat bertepuk sorak atas sokongan hebat MB Selangor kepada para penjenayah. Dadah-dadah itu bukan milik polis. Jangan simpan. Ianya milik para pengedar. Faham? Hak milik barangan dijamin dalam Perlembagaan! Maka para pengedar dadah dijamin untuk memiliki barangan mereka? Bebas mengedar?

Enakmen-Selangor-1988-9-1TIDAK. Pengedar dadah melanggar undang-undang. Mereka adalah pesalah. Mereka adalah PENJENAYAH.

Begitulah juga Bible yang dirampas bersalahan dengan Enakmen Pengawalan Ugama Bukan Islam (Kawalan Perkembangan Di Kalangan Orang Islam) 1988. Ianya suatu kesalahan. Juga JENAYAH di bawah undang-undang negeri Selangor.

MB Azmin MEMBELA PENJENAYAH? Undang-undang negeri Selangor yang MBnya sendiri langgar ni!!! Azmin menjual agama hanya kerana politik.

Sebab itu awal-awal lagi kita sudah tahu … Amaran Kepada Azmin Ali: Jangan SALAH GUNA Kalimah Allah

**********

Nak faham isu rampasan Bible? Baca ini: Kereta MYVI Merah BXM 2345 Kini Ditahan Di Balai Polis!!! dan baca juga ini: Gani Patail Melanggari Al Quran, Al Hadith dan Ijma’ Ulamak

Satu mesej berantai yang kerap kali saya terima atau orang hantar untuk bertanyakan kesahihah mesej ialah merujuk kepada sebaran bertajuk Persatuan Melayu Murtad (IFC) (mesej disalin di bawah).

Jawapan balas saya selalunya:

Ya, benar. Cuma ianya mesej lama sekitar tahun 2007. Peringatan yang masih relevan dan perlu diperingat-ingatkan selalu. IFC suatu jenama yang mereka guna dahulu. Kini mereka masih melakukan perkara-perkara tersebut tetapi melalui pelbagai jenama lain yang ramai orang kita sendiri sudah tidak nampak agenda jahat asal IFC yang berterusan kerana mereka sudah bersalin kulit.

Saya juga biasanya akhiri dengan mesej bahawa ada beberapa fakta dalam mesej tersebut yang kurang tepat samada ditokok tambah pengirim asal bagi cita rasanya atau mungkin beliau tidak mempunyai fakta lengkap.

flyer bantah-ifcBagi mereka yang ingin merujuk kembali apa itu IFC sila baca: Mengingat Kembali Ancaman IFC.

Sebenarnya AGENDA JAHAT musuh-musuh Islam berterusan. Mereka tidak berhenti untuk berehat walaupun sebentar. Mereka sentiasa merancang. Ramai dari kalangan kita lalai. Ramai juga dari kalangan kita sendiri yang sekarang sudah mula terjerumus terikut dalam perancangan jahat mereka berpadu tenaga untuk bersama musuh.

Malah Menteri Kurup sendiri mengaku IFC kini sudah dijenamakan semula dengan nama baru – JKMPKA – Baca: “It (IFC) was formed…Only the name was changed”

Selain dari itu mereka juga menguna wadah Hak Asasi Manusia sambil membawa aduan mereka ke Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) melalui tuntutan-tuntutan COMANGO. Baca: COMANGO … Penerusan Agenda Musuh. Malah saya juga bertanya apakah COMANGO – Talibarut Asing? kerana mereka dilihat mempunyai sokongan DANA YANG BESAR … Ancaman Comango dijangka berterusan. (Baca: Anda MESTI TAHU Ancaman COMANGO)

Orang-orang Melayu yang murtad kini semakin ramai. Untuk mereka menubuhkan persatuan sedemikian tidak menghairankan. Cuma mungkin mereka tidak boleh daftarkan secara rasmi. Tidak mungkin mereka akan daftarkan untuk masa ini. Tetapi mungkin di suatu masa akan datang – YA.

Fasa sekarang, pelampau evangelis Kristian bergerak memurtadkan orang kita secara halus penuh tipu daya yang senyap-senyap. (Baca Tipu daya halus strategi kontekstualisasi pelampau evangelis Kristian) Walaupun sudah nampak sekarang ini, dengan sedikit-sedikit, mereka menunjukkan keberanian – itu hanya menguji kepekaan kita, kesatuan kita dan sejauhmana kita bertindak. Dalam mereka melakukan ujian-ujian ini mereka telah berjaya mendapat suara-suara sumbang dari kalangan “aktivis Islam” sendiri yang menyokong pelampau evangelis dalam pada masa yang sama “aktivis Islam” ini pula menempelak saudara mereka seIslam sendiri yang cuba membentengi aqidah umat Islam. Di mana mereka letak ayat – “ashidda’u ‘alal kuffar ruhama’u bainahum” …

“Muhammad (s.a.w.) itu adalah Rasul Allah dan orang-orang yang bersama dengan dia adalah bersikap keras dan tegas terhadap orang-orang kafir (yang memusuhi Islam), tetapi berkasih sayang serta belas kasihan sesama mereka sendiri (umat Islam).” Surah Al Fath : 29

bantah IFCBerbalik kepada mesej “Persatuan Melayu Murtad IFC”, sebagai untuk menyedarkan umat kita – baguslah mesej tersebut. Memang sudah ramai Melayu yang masuk Kristian (baca). Tetapi lebih elok maklumat dan fakta yang disebar itu benar-benar sahih.

Izinkan saya rumuskan penyebaran mesej tersebut sebagai berikut:

a. “Persatuan Melayu Murtad IFC” secara khusus tidak dapat kita pastikan kewujudannya. IFC disebut di bawah sebagai International Forum Council – sebetulnya InterFaith Council.

b. Ancaman IFC berterusan dengan pelbagai rupa bukan sahaja terbukti dilakukan oleh musuh-musuh umat tetapi itulah sebenarnya yang Allah S.W.T. sudah ingatkan dalam ayat 120 surah Al-Baqarah.

c. Tuntutan-tuntutan yang dibuat IFC kini satu persatu diterima dan berjaya mereka tuntut.

d. Orang-orang politik kita hanya pentingkan kedudukan mereka dan sentiasa tawar menawar hingga merugikan umat Islam.

e. Musuh berjaya menjinakkan sebahagian kita hingga terlupa perjuangan asal mereka yang dahulu menentang penubuhan IFC tetapi kini cair dalam program dan aktiviti yang melaksanakan agenda jahat IFC sevara halus.

Bagi kita umat Islam yang sayangkan Tanah Air dan mahu memelihara aqidah anak-cucu kita MESTI memikul tanggung jawab untuk menyekat segala punca ancaman dari perompak-perompak yang ingin merompak aqidah umat Islam.

Ya Allah pelihara dan selamatkanlah aqidah anak-cucu kami dari dinodai dan dirompak oleh musuh-musuh Islam dan dari dijinakkan oleh “barua-barua musuh Islam” ini. Amin.

[baca juga: ROS Nafi Lulus IFC, Persatuan Melayu Murtad, Persatuan Melayu Kristian]

[baca juga komen saya yang disiarkan oleh Berita Harian: Viral Pertubuhan Melayu Murtad, mesej lama]

Petikan mesej “Persatuan Melayu Murtad IFC” yang kerap diterima adalah seperti berikut:

Persatuan Melayu Murtad atau IFC International forum council sudah diluluskan register dan tidak keluar kat newz. Sila cari majalah millenium: DUNIA SUDAH AKHIR ZAMAN… ALLAHHUAKBAR
Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!!! 😡 persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia!!!😡 Injil telah dicetak & diedar…
IFC buat Roadshow besar-besaran sokong kebebasan beragama…Bersedialah wahai saudara – saudari ku yang amat disayangi…
BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH (Agama Islam)… gambar Lina Joy ( belakang sekali ) & Para peguamnya.
ISLAM DIHINA DI MALAYSIA
Baca sama-sama…Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila berkait dengan soal akidah. Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak. Bukan takut nak beranak, tapi takut ada anak yang terpesong akidah… baik tak de anak langsung!!!
Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat kenyataan akhbar bahawa umat Islam wajib isytihar perang terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan tandatangan sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal.
Datuk Harussani juga minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan IFC ini adalah musuh Islam di Malaysia.
Tuan-tuan tau depa IFC minta apa kat PM?…
Depa hantar memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia.
Antaranya:
1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun
– Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah, tanya kat anak kita, ‘Hang nak ikut ugama apa?’…Kalau dia kata nak jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah digazetkan dalam Perlembagaan Negara.
2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum identiti agama – maknanya, perkataan ‘Islam’ yang ada kat mykad kita itu,depa minta di’tiada’kan.
3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia tidak perlu masuk Islam.
4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam, mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.
5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid, begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah ibadat orang bukan Islam.
6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.
7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain – mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?…Kalau tak dak mahkamah syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah, sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar
8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.
9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.
10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga
ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.
11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.
12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di Malaysia? …lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium Muslim.

Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?…Datuk Harussani tegur PM dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya dibatalkan pertubuhan itu.
Tau 50 orang Islam tu kata apa?… Depa kata kat Mufti Perak, ‘Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded langsung!’…
Datuk Harussani balas dalam majalah ‘Millenium Muslim’, katanya, ‘Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih, maka inilah hadiahnya!’…
Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut sampai  boleh nak buka!
—————————–
**SAPA YANG BACA ARTIKAL NIE ‘DIWAJIBKAN’ POST KEPADA SAUDARA MUSLIM LAINNYA… KERANA INI SEBAHAGIAN DARI JIHAD… SUPAYA SAUDARA MUSLIM
copy paste jer…
Allahhuakbar…nauzubillah

MB yang baru dilantik, dalam temubual pertamanya dengan pemberita, Azmin Ali mengatakan bahawa beliau akan meneliti semula keputusan yang dibuat oleh pentadbiran lalu dalam beberapa isu termasuk isu “Bible” (baca: Analogi Mudah Untuk Faham Isu Tindakan JAIS Terhadap Persatuan Bible Malaysia)

Walaupun Azmin cuba berlapik dalam menjawab soalan pemberita, namun beliau telah cuba juga membuka semula satu ruang yang telahpun diputuskan dalam isu ini. Dengan itu, saya ingin membuat amaran awal kepada beliau agar berhati-hati dengan tindak-tanduk yang bakal beliau ambil dalam isu “rampasan Bible” dan isu penyalahgunaan nama suci Allah oleh pelampau evangelis Kristian.

Amaran kpd Azmin-revisit BibleSeizureAMARAN ini khusus kepada MB yang baru dilantik ini supaya memahami akan sumpah setia beliau di hadapan Tuanku Sultan serta merujuk kembali titah-titah Tuanku sebelum ini dalam kedua-dua isu yang mempunyai kepentingan untuk umat Islam khususnya di negeri Selangor. JANGAN MEMANDAI dan menderhakai Tuanku.

Azmin terkenal dengan keceluparan mulutnya dalam menyanggahi kepentingan umat Islam di Tanah Air ini. Kami mahukan tindakan “sadduz zara’i” bagi menghalang tuntutan melampau evangelis Kristian yang masih tidak tahu apa nama tuhan mereka sebenarnya hingga terpaksa meminta untuk salah guna nama suci Allah untuk gantikan nama Elohim atau Yahweh itu. Kita TIDAK MAHU Azmin buka “sadd” ini! (baca: Nama Tuhan Kristian Boleh Ditukar-tukar dan Apa Susah-susah Nak Faham Terjemahan “God”?)

Azmin turut juga celupar menyanggahi kenyataan TG Ustaz Hadi Awang serta menolak keputusan yang telah dibuat oleh Majlis Syura PAS pada bulan Januari tahun lalu.

Kita tidak akan duduk diam untuk memantau setiap keputusan dan tindakan MB baru berhubung kepentingan Islam.

Baca juga kiriman berkaitan tuntutan untuk menyalahgunakan nama suci Allah oleh pelampau evangelis Kristian:

Kita guna pelabagi jenis kunci - siap dengan sistem penggera kerana sayangkan harta. Tidakkan kita lebih sayangkan aqidah anak cucu kita?

Kita guna pelbagai jenis kunci – siap dengan sistem penggera kerana sayangkan harta. Tidakkan kita lebih sayangkan aqidah anak cucu kita?

Kenapa kita pastikan pintu rumah kita ditutup dan dikunci sebelum kita berehat untuk tidur malam? Kenapa perlu kita kuncikan pintu rumah serta memasang mangga lagi pada pintu grill apabila kita keluar meninggalkan rumah kita?

Jawapannya mungkin berbagai tetapi yang pastinya ialah kita tidak mahu orang-orang yang tidak sepatutnya masuk rumah kita di waktu kita tidur atau ketika kita tiada di rumah. Mungkin ada barang-barang yang berharga yang kita bimbang dicuri.

Tidak ada dalam Al Quran atau al Hadith pun sebut pasal kunci rumah pasang grill semua itu. Tidak ada grill pun di zaman Rasulullah s.a.w. Apakah itu kerja bida’ah pulak?

Ada orang yang cuba menyindir apabila kita berusaha untuk menyekat pelampau evangelis Kristian yang sibuk hendak salah guna nama suci Allah di Malaysia. Mereka kata tidak ada hadith pun yang Nabi s.a.w. larang penggunaan kalimah Allah oleh orang bukan Islam.

Ilmu kaedah feqah bukan suatu yang telah disebut secara langsung di zaman Nabi s.a.w. Dengan kefahaman yang menyeluruh ulamak kemudian membentuk suatu epistemologi ilmu ahli sunnah wal jamaah dan terbentuk apa yang kita fahami hari ini sebagai kaedah feqah.

Dalam kaedah feqah kita diajar tentang kaedah menyekat apa-apa yang membawa kepada ancaman, kerosakan, gejala kemusnahan dan seumpamanya. Kaedah ini disebut sebagai sadduz zara’i.

Dalam suasana hari ini dan pelbagai tipu muslihat pelampau Kristian telah didedahkan, pelbagai strategi jahat dan tipu muslihat telah dibongkar dan terbukti bahawa penyalahgunaan nama suci Allah oleh evangelis Kristian, maka menyekat usaha jahat pelampau-pelampau agama ini MESTI dilakukan. Ianya WAJIB demi memelihara aqidah anak cucu kita di masa akan datang. Kita sekat dari puncanya.

[baca: Kontekstualisasi… ancaman baru gejala murtad dan Apakah Evangelis Kristian Benar-benar Jujur Hendak Guna Kalimah Allah?]

Inilah juga yang disebut dalam al maqasid syariah sebagai hifzudeen – memelihara agama. Deenul Islam. Bukannya pelihara semua agama seperti mana ajaran salah Pluralisme Agama yang dibawa oleh Anwar Ibrahim, dalam ucapan beliau, memfitnah Iman Shatibi yang menganjurkan pemeliharaan semua agama berdasarkan kaedah hifzudeen tersebut (rujuk ucapan beliau di Adelaide dan beberapa tempat lain dan juga tulisannya di WSJ pada tahun 2010). Anwar salah dan mungkin sengaja cuba menyelewengkan. Hifzudeen di sini bermaksud pelihara agama Islam.

[baca: Isu Kalimah Allah: Bodohnya Anwar Ibrahim! dan Isu Kalimah Allah: Perspektif Berbeza Dari Dua Pejuang Untuk Orang Kristian]

Kita berusaha mengguna pelbagai jenis kunci untuk pastikan rumah kita selamat tidak dicerobohi pencuri kerana sayangkan harta benda di dalam rumah kita. Kita patut lebih ikthiar kita dalam memastikan aqidah anak cucu kita yang lebih kita hargai itu selamat tidak dicuri oleh perompak aqidah.

***************

Bacaan berkaitan isu-isu Kristianisasi:

Ingatkan saya …

... dalam pelbagai pertemuan dengan saudara-saudara sekalian, terutama selepas mana-mana sesi taklimat, kadang-kadang ada yang meminta sesuatu dari saya. Kerap kali dalam kesibukan serta kelemahan saya sendiri, ada ketika janji-janji tersebut terlupa saya tunaikan ... tolong ingatkan saya. PM di FB saya atau emel kepada saya akarimomar.wordpress.com/about

***

akarimomar Youtube Channel

Click here to go to my Youtube Channel:
http://www.youtube.com/akarimomar

Buku-buku Armies of God dan Sang Nila Utama & Lion of Judah MESTI DIBACA

Tulisan Mr. Iain Buchanan yang mendedahkan agenda Evangelis Kristian ...
Untuk tempahan dan pesanan.

Buku2 Iain - poster1

.

Bicara Promoter LGBT

Maulid Pelajar Tahfiz

Tembakan Bedil di Bukit Pak Apil

Klik untuk tonton

Buku-buku Karangan Awang Goneng: Growing Up in Trengganu + A Map of Trengganu

DAPATKAN NASKAH ANDA SEKARANG !!!
Klik imej:

.

PLACE YOUR ORDER NOW !!!
SMS: 019-3199788 (Karim)
email: akarimomar@yahoo.com

Bacaan Hizib

Archives

Effective Islamic Parenting

July 2021
M T W T F S S
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Taqwim Solat – Prayer Time

Al Masjid – Memakmurkan masjid

Sinopsis Kitab Fiqh Akbar

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 359 other followers

Tauhid